mennessä Tiina Elo | 4.06.2011 | Mielipidekirjoituksia
Julkaistu Helsingin Sanomissa 4.6.2011 Maankäyttöpaineet Helsingin seudun rannikolla kasvavat, kun kaupunkirakennetta tiivistetään länteen ja itään laajenevan raideliikenteen varteen. Samalla on pidettävä huoli, että luonnon monimuotoisuus säilyy myös metropolin...
mennessä Tiina Elo | 16.05.2011 | Blogi
Kaupunkisuunnittelulautakunta, kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaos (eky) sekä keskeiset virkamiehet pitävät yhteisen Finnoo-työpajan tulevana keskiviikkona. Työpajatyöskentelyllä pohjustetaan varsinaista päätöksentekoa. Asia on ekyn listalla 6.6. ja...
mennessä Tiina Elo | 8.05.2011 | Blogi
Olen kaupunkisuunnittelulautakunnassa ihmetellyt, miksi kaavaluonnokset ja ehdotukset tulevat julkisiksi vasta sen jälkeen kun lautakunta on ne hyväksynyt. Päätöksenteon avoimuuden ja läpinäkyvyyden kannalta olisi olennaista, että asukkaat ja muut osalliset pääsisivät...
mennessä Tiina Elo | 20.08.2010 | Mielipidekirjoituksia
(Helsingin Sanomat 20.8.2010) HS uutisoi 17.8. Itämetron suunnittelun etenemisestä. Havainnekuvassa metrolinjaa oli jatkettu lännessä Matinkylään ja idässä Sipoon Majvikiin. Kuvasta puuttui kokonaan jo pitkälle suunniteltu länsimetron jatko Matinkylästä Kivenlahteen....
mennessä Tiina Elo | 17.06.2010 | Blogi
Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti kokouksessaan 16.6. Suomenojan osayleiskaavan tavoitteista. Ennen yksimielisyyteen päätymistä käytiin tiukat poliittiset neuvottelut. Vihreille tärkeintä oli varmistaa, että lintukosteikon suojelu otetaan keskeiseksi suunnittelun...